WYJAZDY - BEZMIECHOWA - I Wyjazd ASW (02-10.11.2013)
Karol Pawlicki - 2013-10-31, 09:17
No myślałem również o zabraniu Jantara. W końcu połowa z nas ma Jantara.
Co prawda DL byłby lepszy bo ma zaczep do windy i w razie słabszego wiatru byłoby można latać, bo z tego co wiem to start grawitacyjny Jantarem nie jest taki easy jak innymi ptakami i wiaterek dziarski do tego jest wymagany, ale opcja BK jest otwarta. Szybowiec jest na chodzie i z papierami. Tyle, że ubezpieczenie jest imienne na naszą czwórkę, więc Tomek na ten przykład już odpada...
Pomyślę jeszcze. Ostatecznie zahaczenie go na zaczep nic mnie nie kosztuje...
Jacek. Ja też chcę wrócić na sobotę, ale myślałem, raczej o wyjeździe skoro świt w sobotę rano...
KP
Marian - 2013-10-31, 10:46
Stan na dzisiaj:
Marian
Łukasz
Tomek
Karol
Bartosz
Jacek
Mateusz
Janek?
Beaty?
Chomik i Wódz (być może na trochę)...
Marian - 2013-10-31, 10:47
Poprawka:
Stan na dzisiaj:
Marian
Łukasz
Tomek
Karol
Bartosz
Jacek
Mateusz
Łyku!!!
Janek?
Beaty?
Chomik i Wódz (być może na trochę)...
Anonymous - 2013-10-31, 11:43
Jestem, jestem - przez ostatnie dni byłem odcięty od świata, ale już wróciłem. Oczywiście jadę ale tylko na 3 dni (niedziela-wtorek).
Pozdrawiam, Łyku
Marian - 2013-10-31, 12:58
Pamiętajcie, żeby zabrać wszystkie papiery ze sobą:
- licencje
- książka pilota (wpisy: KTP, KWT)
- badania lekarskie
- dowód osobisty
Może komuś coś jeszcze przychodzi do głowy...?
Lyku - 2013-10-31, 15:25
...toaletowy :)
Skoro wszystkie dokumenty lotnicze, to jeszcze należałoby dodać:
- Świadectwo Radiooperatora w Służbie Lotniczej
- dowód ubezpieczenia (numer polisy).
Z moich doświadczeń latania na ŻARze, wynika, że kserują wszystkie dokumenty i wypełnia się również deklaracje. Jeśli nie znamy numeru polisy ubezpieczeniowej, to nawet trudno nam będzie złożyć pisemną deklarację posiadania takowego - a na pewno do korzystania ze sprzętu jest to niezbędne również w Bezmiechowej. Poza tym aby się nauczyć czegokolwiek (start grawitacyjny, żagiel) będą nam musieli założyć karty szkolenia ich OSL'a - do tego też potrzebują kopie wszystkich naszych dokumentów. W książce pilota - poza KTP i KWT mamy również typy szybowców, na których możemy latać - co na pewno będzie weryfikowane.
Dla tych co nie czytali:
Instrukcja Operacyjna Lotniska Bezmiechowa
- dzięki Marian
oraz mapa 1:500 000 (niezbyt przydatna, ale wypadałoby mieć), którą sobie można wydrukować stąd:
Mapa
- dzięki Tomek
Poza tym polecam aby sobie obejrzeć wszystkie filmiki ze startami grawitacyjnymi i wejściem na żagielek dostępnymi na JuTubie, a dla bardziej dociekliwych - raporty PKBWL udostępnione na ich stronie internetowej.
A przed snem warto poczytać sobie zasady wykonywania lotów zboczowych z Zasad Pilotażu i (jeśli ktoś posiada) stosowny rozdział z książki Sebastiana Kawy.
Łyku
Marian - 2013-11-01, 12:39
Toaletowy mam, ale Kawę to chyba Łukasz musi zabrać, bo ja nie mam własnej ...
A co do formalności - to te typy szybowców mnie nieco zastanawiają, bo z tego co wiem licencja uprawnia mnie do wykonywania lotów na wszelkich typach szybowców, a z książki powinien wynikać mój nalot na poszczególnych typach, który chyba ma większą wartość niż pieczątką szefa wyszkolenia potwierdzająca, że pięć lat temu wylaszowałem Puchatka...
yacek - 2013-11-01, 16:24
Karolu, ja niestety muszę być w sobotę o 8.00 na zajęciach na uczelni, więc u mnie wchodzi w grę tylko i wyłącznie powrót w piątek na popołudnie/wieczór :)
Czyli rozumiem, że każdy ma wszystko przygotowane i ma jak dojechać i widzimy się jutro na miejscu? :)
Ja tylko KTP nie mam, ale myślę, że będzie się coś dało zrobić z tym...?
Pozdrawiam!!
Lyku - 2013-11-01, 16:42
Marian napisał/a: | Toaletowy mam, ale Kawę to chyba Łukasz musi zabrać, bo ja nie mam własnej ...
A co do formalności - to te typy szybowców mnie nieco zastanawiają, bo z tego co wiem licencja uprawnia mnie do wykonywania lotów na wszelkich typach szybowców, a z książki powinien wynikać mój nalot na poszczególnych typach, który chyba ma większą wartość niż pieczątką szefa wyszkolenia potwierdzająca, że pięć lat temu wylaszowałem Puchatka... |
No wiesz Marian - na temat tego zagadnienia toczy się niekończąca dyskusja. Licencja oczywscie upoważnia do wykonywania lotów na wszystkich typach szybowców ale właściciel sprzętu może narzucić własne kryteria dostępu do sprzętu jak np. AP. Z tego co słyszałem szybowce w Bezmiechowej należą częściowo do polibudy warszawskiej, częściowo do rzeszowskiej - najprościej jednak (i chyba bezpieczniej) przyjąć ze sprzęt udostępniają w oparciu o przepisy AP
Marian - 2013-11-01, 21:18
Czyli jakby co w praktyce oznacza to dwa dodatkowe loty laszujące na dany typ... Jakoś sobie z tym poradzę
Lyku - 2013-11-01, 21:45
No właśnie :) - im więcej lotów tym lepiej. Ma wiać z południa.
heniek - 2013-11-01, 22:16
cześć
jestem tutaj od wczoraj i dzisiaj po południu zaczęło wiać z południa jakby na wasze zamówienie a gdy jechałem do sanoka to na południe stała piękna chmura równolegle go łańcucha gór wiadomo co zwiastując,długa na kilkanaście km
Vex - 2013-11-01, 22:40
Wszyscy gotowi proszę wycieczki?
Heniu, do kiedy zostajesz?
Anonymous - 2013-11-02, 08:04
Tyr tyr tyr tyr tyr... jedziemy :))
yacek - 2013-11-02, 08:04
- Jacek
|
|
|